tisdag 10 maj 2016

Musikerstrul

Eller strul är det väl inte men efter lång mailkonversation om vilka låtar vi vill ha osv har vi nu fått ett prisförslag som är över vår budget och också orimligt. För att framföra två låtar och in- och utgångsmusik + reseersättning vill musikern ha 3900kr. Det är rimligt tycker jag. Men att framföra just de två låtar vi vill höra, som han inte har på sin repertoar, vill han ha 2000 kronor till. Det känns orimligt. Det är inga svåra okända låtar utan relativt enkla visor.
Vi har kontaktat fler musiker nu och försöker hitta någon annan.

Jag har hämtat inbjudningskorten idag. Delat ut den första personligen eftersom jag träffade dottern efteråt.

För övrigt kan jag inte bestämma mig vad jag vill ha för klänning. Inte ens färgen känner jag mig säker på. Tidigare var jag inne på champagnefärgad men har börjat tvivla.

Inte heller titta på ring eller blommor. Känns som att det är hög tid för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar