torsdag 12 maj 2016

Produktivt idag

Idag har planerna skridit framåt och vi har fått mycket gjort. 
Fått bekräftelse formellt på mailen om att vi bokat herrgården. Har ju haft allt klart muntligt från när vi var där men känns skönt att få en bekräftelse också. 
Inbjudningskorten skickade, klänningen och ringen är beställda.

Klänningen beställde jag efter mina mått från Sofia Moore (https://sofiamoore.se). Har egentligen hela tiden vetat att jag kommer att beställa därifrån då jag behöver måttbeställa men velat länge mellan olika modeller. Till slut blev det klänningen som heter Lima. Jag valde färgen champagne då jag inte gärna vill gifta mig i vitt.

Fått hem färgprover från dem tidigare:


Här är klänningen i elfenbensvit men ni får föreställa den i champagne:


Baksidan:



Ringen köpte vi på Jemp Guld i Kungsör. Det var därifrån vi köpte våra förlovningsringar. Ägaren Patrik är så himla proffsig och trevlig så vi åker gärna dit om vi vill ha personlig service med smycken.



Efter lite provande och funderande så gallrades de intressanta ringarnas antal från fyra till två. Till slut handlade det om Schalins Norrsken Virvla med en större diamant och tio små - sammanlagt 0.2 ct
eller Schalins Norrsken Skina med en fyrkantig solitär diamant på 0.2 ct.
Det blev den sistnämnda eftersom den kändes mer elegant och enkel och mer min typ av ring.

Får hämta den om ca två veckor och då lägger jag naturligtvis upp en bild.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar